Poslední blog: kapitán Vojta Rybka

Posledního blogu o štírském působení ve Švédsku ujal jako správný kapitán Vojta Rybka. Další z řady odchovanců našeho klubu a zároveň nejstarší člen týmu naší výpravy do Skandinávie. Vojta v letošní sezoně sází góly v první dorostenecké lize a prosazuje se také v juniorském týmu. Letos bude již počtvrté v kariéře hájit barvy Jihočeského kraje na  regionálních výběrech, které se konají 19.-20. ledna v Jindřichově Hradci.

Předposlední den turnaje si se vstáváním dáváme načas, neboť zápas s Alle IBF hrajeme až od 17 hodin. Kolem deváté se jako jedni z posledních loudáme na snídani, kam nás personál nechce skoro ani pustit. Naštěstí se nechají obměkčit, a tak se můžeme v klidu najíst. Po snídani dostáváme volno ukončené návštěvou Valhaly (zábavného centra a sportovní haly) a florbalového obchodu. Mnozí využívají příležitost a obchody berou útokem a skupují věci jako o život. Od utrácení je odrazuje teprve prohlídka výše zmíněné haly, kde si mohou tentokrát opravdu všichni vyzkoušet razanci své střelby. Po tomto výletě se vracíme zpět na školu, kde máme předzápasovou poradu a rozbor taktiky. Kolem půl čtvrté se vydáváme na již dobře známou halu Lundbystrand. Zde po důkladné rozcvičce jdeme, plni optimismu a s cílem postoupit v pavouku dále a zahrát si další zápasy, na věc. Švédi dle očekávání hrají stejnou zónovou obranu jako předchozí soupeři, ale jelikož neproměňujeme dobré šance a soupeř z ojedinělé akce branku dává, jdeme do poločasu se ztrátou jediného gólu. Po přestávce ožíváme a za několik málo minut otáčíme stav zápasu na 3:1. S postupem času se však začínáme bát o výsledek a soupeř trestá naše nesmyslné chyby a nejdříve snižuje a minutu před koncem dokonce i díky špatně postavené zdi srovnává. Utkání tak vítěze nemá a proto rozhoduje dovednostní disciplína – nájezdy. V penaltovém rozstřelu udrží lépe nervy na uzdě domácí a postupují dále, zatímco náš tým na turnaji bohužel končí. Ve velmi rozladěné atmosféře se přesouváme zpět na ubytování a na večeři. Večer si většina jde zahrát alespoň fotbálek proti týmu z České Lípy a poté se daří společným úsilím konečně přemluvit trenéra Lukáše k možnosti využít projektor ke shlédnutí filmu. Spát se jde výjímečně až v nočních hodinách dalšího dne.

Vojta Rybka

Poslední den ve Švédsku začínáme opět značně pozdní snídaní, po které následuje úklid školy. Obrázky bohužel nejsou k dispozici, neboť by někteří mohli cítit lehkou nevolnost při pohledu na menší nepořádek, který byl potřeba zlikvidovat. Toho se po dlouhém přesvědčování a mohutných protestech ujímá naše hvězda David Caha. Zpočátku sice s koštětem zrovna nezáří, nicméně po názorných ukázkách ochotných spoluhráčů se přece jen jeho zametání začíná zlepšovat. Po vyklizení a předání třídy pokračujeme směrem na oběd. Následuje poslední šance utratit švédské koruny alespoň za něco na zub na cestu a poté už nakládání věcí do autobusu a v jednu hodinu máváme pro některé možná jediné škole v životě, kde byli dobrovolně a vyrážíme vstříc domovům. Kolem třetí hodiny nasedáme na trajekt a naposled máváme zemi tří korunek a míříme do Dánska. Po cestě se nic zvláštního neděje, tak můžeme k radosti rodičů a už menší radosti hráčů v 6 ráno vystoupit na Výstavišti v Českých Budějovicích a jít se domů dospat.

Když David zrovna nestřílel góly, tak zametal